Разберете какво е пилатесПилатес е просто.. сила и гъвкавост съчетани с контол.

Името „Пилатес“ идва от създателя на методаза трениране на цялото тяло, гимнастика за тялото и духа Джоузеф Пилатес. Той е нарекъл своя метод на трениране „Контрология“, което значи „наука за контрола“.

Джоузеф Пилатес разработва този метод за да може да помага на пострадали войници от втората световна война и по-късно за основна физичекска подготовка на танцьори. Първото студио по Пилатес той отваря в Ню Йорк през 1926г.

Първоначално Джоузеф Пилатес създава и изработва 34 фундаментали упражнения, насочени към пълното координиране на ума, тялото и духа. Тези упражнения са развивани през годините, но неависимо от различните подходи на инструктурите, които са ги развивали, шестте ключови принципа са останали и се следват от всички сертифицирани инструктори. Тези шест принципа са: контрол, концентрация, център, дишане, прецизност и плавност.

 

 

Контрола в Пилатес.

Както споменахме вече Методът за трениране Пилатес първоначално е бил известен като "Контрология", тъй като е задължително всяко движение на тялото да се извършва с пълен контрол. За да постигнете перфектен контрол, трябва да сте напълно наясно с движенията на вашите нервно-мускулни връзки. Да забравите за бързината и помощта на енерциата при изпълнение на упражненията.
 

Концентрация в Пилатес

Този елемент разглежда важността на връзката и сътрудничеството между тялото и ума. При заемане на начална позиция при всяко упражнение трябва внимателно да се постави акцент върху това, кои мускули ще се използват и как ще бъдат използвани. В процеса на изпълнение на упражнението умът е насочен кум работещите мускулни групи и се стреми да активира максимално и качествено натоварването им.
 

Център в Пилатес.

Центърът за производство на енергия в Пилатес произтича ядрото на тялото, което понякога е погрешно използване само за коремните мускули. Това обаче е много повече, то обхваща корема, мускулите в долната част на гърба, мускулите на тазовото дъно /целия торс/, седалищните мускули и мускулите около бедрата. Обикновено движенията на Пилатес започват именно от центъра, мускулните влакна, който можем да визуализираме, като корсет на тялото.
 

Дишането в Пилатес.

Дишането е известно като първата и последна човешка функция, ние постоянно вдишваме и издишваме, затова често предполагаме, че не се нуждаем от инструкции за правилно изпълнение на тази дейност. Джоузеф Пилатес настояваше, че е жизненоважно „да се научим да дишаме правилно”, той си представя белите дробове като мех и ние трябва да ги използваме, за да циркулира въздуха по добре в тялото. Да използваме дишането като помощник при изпълнение на движение, осъзнато.

 

Прецизността в Пилатес.

Можете да се погрижите да извлечете максималните ползи от часовете по Пилатес, ако се уверите, че всяко движение се извършва правилно, прецизно и в перфектен синхрон с дишането ви. Изпускането  на малка подробност в движението, предполага отклонение от същественото значение на упражнението.
 

Плавността в Пилатес.

За какво е нужна плавността в Пилатес

Всяко движение на Пилатес трябва да бъде гладко, балансирано и грациозно. Акцентът трябва винаги да бъде поставен върху хармонията на движението, а не върху скоростта. Няма конкретен край на всяко упражнение и преходът между тях е плавен, поддържайки тялото в постоянно движение.
 

За кого е подходящ метода Пилатес?

Пилатес има какво да предложи на хора от всички възрасти и нива на умения и физическа подготовка, от начинаещи до елитни спортисти. Уредът Реформър, който е създал Пилатес може да се използва за осигуряване на подкрепа за начинаещи и хора с определени медицински състояния, както и за съпротива при хора, които искат да предизвикат тялото си. Тренировката по метода Пилатес, може да бъде предизвикателство за всеки.


Пилатес и загубата на тегло.

Ние търсим неща, които ни помагат със загубата на тегло. Всеки свален грам е от значение, свален грам мазнини. Добавянето на тегло от качествена мускулатура е желан ефект на интелигентния трениращ човек. Вашата тренировка ще увеличи количеството енергия, което изразходвате за упражнението, което ще увеличи изгарянето на калориите. Отново, ако искате да обсъдите с нас всеки аспект от вашия Пилатес, просто попитайте един от нашите инструктори!


Колко пъти в седмицата трябва да посещавате Пилатес.

В Studio7  препоръчваме да се тренира ежедневно. Усмихвате се и казвате „ къде толкова време…‘. Храним се ежедневно, по няколко пъти… и трябва да се движим ежедневно. Днешния човек е обездвижен от развилите се технологии и модели за работа и информация. Седим в колата или превозно средство, седим на работното си място, седим на дивана пред телевизора или компютъра докато се забавляваме… Движението е сведено до минимум, дори в домакинските задължения. Затова е необходимо да отделим време за тренировка всеки ден. За тези, които ще започнат сега, добре е поне 3 пъти седмично, и разбира се, един час в седмица е по-добре, отколкото нищо! Започнете от някъде и тялото ви ще се почувства толкова добре, че ще намерите най-оптималния вариант за вашето ежедневие.

 

Мога ли да се нараня по време на тренировка по Пилатес?

Пилатес е методика на трениране, базирана на изометрични упражнения, плавни и статични натоварвания, така че наранявания са невъзможни. Важно е обаче да намерите квалифициран учител и клас, подходящ за вашето ниво на способност.

Треньорите в Studio7 са квалифицирани да определят нивото ви и да адаптират Пилатес тренировката според вашите специфични нужди. При нас тренировките са персонални и във всеки един момент треньорът преценя упражненията спрямо трениращия.

 

Какви са ползите за здравето от Пилатес?

Какви ползи можете да извлечете от тренировките по Пилатес

Тренировките по Метода Пилатеса помагат да се подобри стойката, мускулния тонус, баланса и подвижността на ставите, както и да облекчи стреса и напрежението. Тренират се малки мускулни влакна, който са опасали целия ни торс и са важни за кондицията на гръбначния стълб. Същия тип мускулни влакна държат органите в коремната кухина на правилните им места. Много подходяща е тренировката по метода Пилатес за сухожилията, който се скъсяват от обездвижване и нарушават правилната моторика на движенията ни. За елитни спортисти, включително танцьори, Пилатес може да допълни тренировъчната програма, като развива силата и гъвкавостта на цялото тяло и спомага за намаляване на риска от травми.
 

 

 

Пилатес, като терапия за хора с проблеми

Много клиники за рехабилитация и уелнес центрове вече предлагат Пилатес като форма на физическа терапия. Проучванията показват, че Пилатес може да бъде ефективно лечение за наранявания и заболявания като:

-          Хронична болка в шията и гърба.

-          Смяна на колянна или тазобедрена става.

-          Множествена склероза.

-          Фибромиалгия.

-          Сколиоза.

Също така е отличен начин за възстановяване на травми  при спортисти, танцьори и други спортисти професионалисти, които са имали нуждаят от рехабилитация, за да се върнат в топ форма. Тъй като Пилатес са упражнения с ниска интензивност, може да бъдат приспособени за работа в определени области на тялото ви, стига да имате обучен и квалифициран инструктор.

 

Кое да изберете Пилатес на Мат или на Реформер?Студио7 предлага тренировки по мат Пилатес и реформър

Studio7е  Пилатес студио, в което може да намерите и двата вида Пилатес. Докато ползите от правенето на Пилатес върху Мат или Реформер са по същество едни и същи, като работа от дълбоките вътрешни мускули (подобряване на стойката,  облекчаване на болки в ставите / мускулите), тонизирани и изваяни ръце и крака, и т.н.), препоръчваме ви да се стремите да правите и Реформер и понякога МАТ. И да се доверите на професионалисти да ви съветват и тренират.  Джозеф Пилатес създава оборудване като Реформера, за да подобри качеството на тренировката. Най-добре е да използвате всички опции на Пилатес. Ако все още не сте сигурни, елате на първа безплатна тренировка при нас вStudio7 и сме сигурни, че ще се влюбите в Пилатес-а още от първата тренировка.