Защото движението е живот!


Телата ни са изградени от кости обвити с мускулна тъкан, която е жива само чрез движение. Основните жизнени процеси се осъществяват от нашите органи, които в голям процент са мускулна тъкан, която има нужда от движение, за да работят правилно…

ПОЛЗИ

• усмихнато лице • пъргав ум • красива фигура • емоционална стабилност • редуциране на теглото
• подвижност на ставите • устойчивост на стрес • кардио-респираторна издръжливост

Само движението прави тялото ни живо



Пилатес е балансирана комбинация от упражнения за увеличаване на силата и гъвкавостта, които синхронизират тялото, коригират стойката, намаляват стреса и оформятхармонични, издължени мускули без излишна маса.
Чрез серия последователни движения, Пилатес едновременно ангажира няколко групи мускули, с подчертана насоченост към укрепване и заякване на централната част на тялото.Платес предлага балансиран подход, така че нито една група мускули да не е прекалено натоварена, а тялото да работи като ефективна и здрава система, както при тренировка, така и при обичайните всекидневни дейности.Пилатес гимнастиката е създадена и се развива още от двадесетте години на миналия век, когато „откривателят“ й Джоузеф Пилатес поставя нейните основни принципи. Ако развиете правилната техника, ще успеете да „превъзпитате“ собственото си тяло и ще започнете да градите вътрешната си енергия. Ключови принципа на метода Пилатес:

1. Научете се на самоконтрол. В движенията използвайте едновременно ума и тялото си.
2. Постигнете баланс. Развийте равномерно мускулатурата си, за да може тялото ви да бъде здраво и да работи без затруднения.
3. Дишайте правилно. Дишането е вътрешният душ, който очиства тялото, подобрява естествените движения, разведрява съзнанието и успокоява духа.
4. Добре се концентрирайте. Така се постига задълбочено фокусиране върху упражненията, които помагат да стопирате излишните мисли и да дадете всичко от себе си във всяко движение.
5. Центрирайте се. Открийте и почувствайте гравитацията на тялото си. Всички движения произлизат от това ядро.
6. Постигнете контрол. Контролирайте движенията си чрез упражнения.
7. Бъдете ефективни. Фокусирайте се върху определено упражнение, прилагайки необходимото количество енергия - нито повече, нито по-малко.
8. Бъдете последователни. Плавно свързвайте движенията едно с друго.
9. Бъдете прецизни. Без прецизност пилатес упражненията са почти безсмислени. Прецизността изисква съсредоточеност, концентрация и контрол.